Binnenkort gaat NOHO agency voor DOG Copenhagen ook de Franse markt veroveren. Terwijl we dagdroomden over het heerlijke Franse leven en prachtige Franse wandelingen met de hond, stelden we ons de vraag: wat levert een chique hondenboetiek op? En wat heb je daarvoor nodig? We gingen op onderzoek.
Alle dierenbenodigdheden of een uniek assortiment?
Veel dierenwinkels staan tot in de nok vol met producten voor diverse soorten huisdieren. Voer voor honden en katten, kooien voor knaagdieren en vlokken voor vissen. Dat is best handig, want zo trek je een divers publiek. Maar kun je wel voldoende concurreren met andere dierenspeciaalzaken in de buurt? Of met online dierenwinkels die precies hetzelfde en nog veel meer bieden – en zelfs goedkoper? Soms kan het slimmer zijn om te kiezen voor een afgebakend concept, zoals een chique hondenboetiek.B
Trouwe klanten en exclusieve hondenaccessoires
Een uniek assortiment helpt klanten aan je binden. En wanneer je alleen kiest voor kwaliteitsproducten – zoals van de merken die NOHO agency biedt – kun je ook het hogere segment klanten verleiden bij jou voortaan de hondenartikelen te kopen. Ofwel: specialiseren in kwaliteitsproducten levert mogelijk meer trouwe klanten én hogere marges op. Dat klinkt niet slecht. Bovendien onthouden klanten jouw winkel nóg beter wanneer je niet alleen exclusieve hondenaccessoires hebt, maar ook een onderscheidende uitstraling, zoals dat van een chique hondenboetiek. Misschien wordt het dus tijd om met andere ogen naar je winkelinrichting te kijken.
Advies nodig?
Bij NOHO agency kun je ook altijd aankloppen voor advies over de beste presentatie van hondenaccessoires en outdoorkleding voor hun baasjes. We kunnen je daarnaast helpen aan prachtige displays voor in de winkel. Afspraak maken? Of meer weten? Bel naar+31(0)6 109 104 63 of mail naar info@noho.nl.
About the author