4 tips voor het nieuwe jaar

Tim DoedijnsdoorTim Doedijns

4 tips voor het nieuwe jaar

Het nieuwe jaar brengt nieuwe kansen. Zeker omdat de vaccinaties nu langzaam op gang komen. Hoog tijd dus om je winkel een frisse start en misschien een kleine check en make-over te geven. We geven 4 tips.

Tip 1: Check hoe coronaproof de winkel is

Natuurlijk wil je dat je winkel zo veilig mogelijk is. Zorg dat je altijd precies weet wat de huidige landelijke (en regionale) regels zijn en controleer je winkel op:

  • Een heldere instructie over de hygiënemaatregelen bij de ingang: herhaal eventueel op meerdere plekken in de winkel, zodat klanten scherp blijven.
  • Voldoende desinfectiegel bij de ingang: vraag expliciet aan klanten hun handen te ontsmetten bij binnenkomst. Een opvallend bord kan daarbij helpen.
  • Het maximumaantal klanten: zorg dat het aantal winkelmandjes overeenkomt met het maximumaantal klanten en dat deze mandjes telkens ontsmet (kunnen) worden. 
  • Een duidelijke loopinstructie: stickers met pijlen op de vloer werken daarvoor goed. Zorg daarbij voor een heldere ingang en aparte uitgang. 
  • Voldoende afstand bij de kassa: overweeg eventueel plexiglas schermen en gebruik stickers om de gepaste afstand tussen klanten aan te geven. Zorg dat je achter de kassa een goed mondmasker draagt – keurig over de neus.
  • Veilig betalen: stimuleer contactloos betalen en zorg dat het pinapparaat telkens ontsmet (kan) worden.
Bonustip: url op de pui Heb je ook een webshop? Zet trots het webadres op je winkelruit zodat iedereen die voorbijloopt weet dat je altijd veilig online bij jou kunt shoppen. 

Tip 2: Kondig het voorjaar aan

Seizoendisplays doen het altijd goed, want ze trekken de aandacht en wekken nieuwsgierigheid op. Bovendien doen planten het erg goed; daardoor oogt je winkel aantrekkelijker, ‘gezonder’ én aangenamer om in te vertoeven. Combineer die twee feiten en fleur de winkel op met prachtige voorjaarsbloemen, zoals krokussen, narcissen, tulpen en/of hyacinten – keurig buiten snuffelafstand van nieuwsgierige honden.

Tip 3: Aantrekkelijke displays inzetten

Funshoppen is door corona tijdelijk op haar retour. Gemak en efficiency zijn daarentegen erg belangrijk voor het winkelend publiek. Zorg daarom dat je winkel goed ‘scanbaar’ is, zodat je in één oogopslag ziet waar je heen moet. Daarbij zijn aantrekkelijke displays extra handig, want zo laat je je klanten snel zien welke essentiële producten en topmerken je allemaal in huis hebt. Het liefst combineer je beide in één mooi display. Zo kun je het vernieuwde assortiment met topproducten van topmerk DOG Copenhagen mooi uitstallen in één display. 

Tip 4: Uitlichten met video’s

Vergroot de winkelbeleving verder door bepaalde producten extra uit te lichten met videoschermen. Bij sommige producten is het belangrijk om een goede uitleg te geven. Ook dit kun je combineren door handige instructievideo’s te vertonen in de winkel, zoals hoe je Pomppa hondenjassen goed aantrekt of de veiligheidslampjes van Orbiloc keurig aanklikt. Zo sla je drie vliegen in klap: je zet een product extra in de kijker, hoeft minder uit te leggen en de klant hoeft ook niet te wachten op uitleg als je een andere klant helpt. Bovendien voorkom je mogelijk onhandige instructies op anderhalve meter afstand. 

Display of advies nodig?

NOHO denkt graag met je mee om de geweldige producten van onze kwaliteitsmerken nog beter in de kijker te zetten. Neem dus zeker contact op als je presentatiemateriaal nodig hebt zoals winkeldisplays of mooie video’s: bel naar+31(0)6 109 104 63 of mail naar info@noho.nl.

Over de auteur

Tim Doedijns

Tim Doedijns administrator

NOHO agency is founded by Tim Doedijns, avid skier and hockey player, hiker and proud owner of Border Terrier Luca.