Het nieuwe jaar brengt nieuwe kansen. Zeker omdat de vaccinaties nu langzaam op gang komen. Hoog tijd dus om je winkel een frisse start en misschien een kleine check en make-over te geven. We geven 4 tips.
Tip 1: Check hoe coronaproof de winkel is
Natuurlijk wil je dat je winkel zo veilig mogelijk is. Zorg dat je altijd precies weet wat de huidige landelijke (en regionale) regels zijn en controleer je winkel op:
Bonustip: url op de pui Heb je ook een webshop? Zet trots het webadres op je winkelruit zodat iedereen die voorbijloopt weet dat je altijd veilig online bij jou kunt shoppen. |
Tip 2: Kondig het voorjaar aan
Seizoendisplays doen het altijd goed, want ze trekken de aandacht en wekken nieuwsgierigheid op. Bovendien doen planten het erg goed; daardoor oogt je winkel aantrekkelijker, ‘gezonder’ én aangenamer om in te vertoeven. Combineer die twee feiten en fleur de winkel op met prachtige voorjaarsbloemen, zoals krokussen, narcissen, tulpen en/of hyacinten – keurig buiten snuffelafstand van nieuwsgierige honden.
Tip 3: Aantrekkelijke displays inzetten
Funshoppen is door corona tijdelijk op haar retour. Gemak en efficiency zijn daarentegen erg belangrijk voor het winkelend publiek. Zorg daarom dat je winkel goed ‘scanbaar’ is, zodat je in één oogopslag ziet waar je heen moet. Daarbij zijn aantrekkelijke displays extra handig, want zo laat je je klanten snel zien welke essentiële producten en topmerken je allemaal in huis hebt. Het liefst combineer je beide in één mooi display. Zo kun je het vernieuwde assortiment met topproducten van topmerk DOG Copenhagen mooi uitstallen in één display.
Tip 4: Uitlichten met video’s
Vergroot de winkelbeleving verder door bepaalde producten extra uit te lichten met videoschermen. Bij sommige producten is het belangrijk om een goede uitleg te geven. Ook dit kun je combineren door handige instructievideo’s te vertonen in de winkel, zoals hoe je Pomppa hondenjassen goed aantrekt of de veiligheidslampjes van Orbiloc keurig aanklikt. Zo sla je drie vliegen in klap: je zet een product extra in de kijker, hoeft minder uit te leggen en de klant hoeft ook niet te wachten op uitleg als je een andere klant helpt. Bovendien voorkom je mogelijk onhandige instructies op anderhalve meter afstand.
Display of advies nodig?
NOHO denkt graag met je mee om de geweldige producten van onze kwaliteitsmerken nog beter in de kijker te zetten. Neem dus zeker contact op als je presentatiemateriaal nodig hebt zoals winkeldisplays of mooie video’s: bel naar+31(0)6 109 104 63 of mail naar info@noho.nl.
Over de auteur